23 Ağustos 2013 Cuma

Cehennem / Dan Brown



Dan Brown’un son kitabı Cehennem, hiç şüphesiz ki ,  ‘İstanbul’da geçiyor’ dedikodularından dolayı oldukça ilgimizi çekti/çekiyor.
Benimse yazar hakkındaki 1-1’lik düşüncemi 2-1 şeklinde değiştiren berbat bir kitap oldu.

Öncelikle arka kapağa değineyim.
‘Cehennemin kapıları İstanbul’a açılıyor.’
Benim için ilk fiyasko buydu.
Yarısından fazlası Floransa, Venedik gibi yerlerde geçen kitaba dair en kilit şeyi arka kapak ve dönen reklamlar sayesinde zaten biliyoruz. Yanlış yerdeyiz çünkü olay İstanbul ‘da(!)

Başlarda Da Vinci Şifresi ile arasında hiçbir fark göremedim. Kahramanımız Prof Langdon yine her şeyden bi haber, bir bayan geliyor kurtarıyor ve koşuşturmacalı zamanlar başlıyor. Tamam bu bir seri olabilir ( Da Vinci Şifresi, Melekler ve Şeytanlar, Kayıp Sembol, Cehennem) ama bu kadar da aynı olmak zorunda mıydı?
Da Vinci Şifresi ile aynı başlaması da dahil her şeye rağmen Cehennem’i daha çok beğenmiştim (başlarda) çünkü Hristiyanlıktan ziyade daha sanatsal konulara değinilmiş. Tablolar, heykeller ve hikayeleri yazılmıştı. Bu bölümler çok çok hoşuma gitti. İnternetten görselleri araştırarak ilerledim. Bazı tablo ve şiirlerin yorumlarını not aldım.
Yalnız bir süre sonra işler değişti.
Kitap,  yaklaşık 500 sayfa boyunca kurduğu gizemli atmosferi her açıdan saçma sapan sonuçlara bağladı.
Hem de öyle saçmaydılar ki yani Bay Brown yazarken sıkılmış, çok bariz, ‘Aman yaaa salla gitsin, çiziktireyim bir şeyler’ demiş, bitirmiş kitabı…
Sonuç olarak zor bitirdim, hiç sevmedim.

Sizler okudunuz mu?
Ne düşünüyorsunuz, mutlaka yazın :)
Sevgiler

Okuduğum diğer Dan Brown kitapları; Da Vinci Şifresi - Dijital Kale



12 yorum:

  1. Diğer 3 kitabı okumuştum ve sırada cehennem var. Çok merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman sen sevebilirsin canim :) keyifli okumalar

      Sil
  2. tüm hayallerim yıktın:(
    Serinin hayranı olarak, diğerleriyle bu kadar aynı oldugunu ögrenmek canımı sıktı :(
    şimdi hayallerde mi yaşatsam hiç baslamasam mı diyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin hayraniysan begenebilirsin canim. Seri hatrina okursun :)

      Sil
  3. Okumak için sabırsızlanıyordum ama şimdi?!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette ki karar senin. En azindan odunc almani onerebilirim :) arsivlik bi kitap degil

      Sil
  4. Ben kitabı okumayı bitirecek kadar tahammül edemeyenlerdenim. Yarı olmadan bırakmıştım, Da Vinci Şifresinin tekrarı olduğu gerekçesi ile. Sonradan öğrendim ki; tekrar bile edememiş. Ya da o kadar "ulvi" fikirler paylaşmış ki yazar, ben anlayamadım.
    Bu düşüncemi serinin tamamında bulabilirsin. Biri bir şey yapar, bir şey söyler ya da yazar. Ama yazamaz. Olmamıştır. Peşinden gelenler o kadar derin manalar yükler ki yapılamamış işe, en sonunda ortaya hayırlı bir şey çıkar gibi olur.
    Bunu kitapta Dante ile ilgili de gördüm, muhtemelen Brown ile ilgili de göreceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katiliyorum. Brown adı olan bir yazar. Ama bu ne yazik ki her yazdigi super olacak demek degil...

      Sil
  5. Da vinci şifresi ve melekler ve şeytanları okudum sadece. Bu diğerlerini okumayacağım sıkıldım bu adamdan çünkü :D

    YanıtlaSil
  6. Birkaç kişiden beğenmediğini duydum.Ama ben okumadım

    YanıtlaSil
  7. Yazdıklarınıza aynen katılıyorum.Yazarımzızın Dijital Kale kitabı dışındakilar ehhhh idare eder demiştim fakat Cehennem kitabı tam bir fiyasko.Kitabın sonunu gerçekten aceleye getirmiş gibi.Fazlasıyla abartılı reklamını yapmışlar o kadar...

    YanıtlaSil
  8. Sanırım tamamen ticari kaygılarla yazılmış bir kitap. Para verip almaya değmeyecek gibi görünüyor.

    YanıtlaSil


♥ Yorum yazan elleriniz dert görmesin, sevgiler :)

© 2011 kontesce, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena